Ce ne mai place să ascundem scheleții în dulap! Au deranjat atât de mult filmările făcute în școli de către elevi, încât, cea mai bună soluție pentru rezolvarea problemei a fost confiscarea telefoanelor pe perioada în care copiii stau la școală. O măsură comunistă aș zice, chiar dacă înainte de ’89 nu existau telefoane mobile. Dar puteau fi mușamalizate incidentele neplăcute, așa cum se dorește și acum.
Interzicerea telefoanelor în școli nu reduce actele violență, doar le ascunde, la fel cum o persoană care e legată la ochi când e violată, tot abuzată rămâne.
Ce avem de ascuns?
Atât de multe înregistrări video făcute de elevi în timpul orelor de curs ori în pauze au apărut în presă, încât ministrul Educației, Liviu Pop, a decis să fie ținute telefoanele sub cheie. Domnul “genunche”, violența nu dispare ca prin minune odată cu decizia de a o ascunde sub preș. Agresivitatea copiilor vine din lipsa de educație. Din dezinteresul prea multor profesori față de elevi. Din neputința a nenumărate cadre didactice de a preda materia într-un mod care să-i captiveze pe tineri și să-i facă să iubească disciplina pe care o predau. Credeți că e un mit, nu? Există astfel de dascăli, din păcate prea puțini. Aici ar trebui să faceți schimbări, în loc să cosmetizați realitatea. Puținilor profesori capabili, nu le pasă că elevii au telefoane în buzunar, pentru că lucrurile pe care ei le predau sunt prea interesante și copii uită de Facebook sau de jocuri. Ei sunt atenți la oră și regretă când se sună.
Doar profesorii frustrați, violenți, cei care umilesc copiii într-un fel sau altul se bucură că ați interzis telefoanele, domnule ministru. Ba chiar au introdus această regulă înainte ca minunatul dvs ordin să apară în Monitorul oficial. Aplaudă cu frenezie măsura dvs abuzivă, că nu mai sunt filmați când țipă la copii și îi fac proști în fața clasei. Că nu mai există vreo dovadă când îi dau afară din clasă pe elevi doar pentru că au o cădere nervoasă.
Prin ascunderea telefoanelor, ne întoarcem de la gadgeturi la abac
Asta era ultima problemă care trebuia rezolvată într-un sistem educativ aflat în colaps? Peste tot în lume elevii folosesc la ore gadgeturi, iar dvs vă întoarceți la abac. Respectul elevilor față de dascăli nu constă într-un telefon, domnule ministru, ci în nivelul de cunoștințe pe care îl asimilează în școală. Cu cât este mai bun dascălul și mai implicat în educația elevilor, cu atât este mai respectat.
Elevii noștri nu sunt pegătiți pentru viața reală.
În Australia, copiii sunt învățați în primul an de școală cum să își facă o adresă de e-mail și care este utilitatea ei. Li se predă economie pe înțelesul lor, să știe cum să folosească banii. Da, lucruri practice, care le folosesc în viața reală, dle ministru. Copiii noștri nu trăiesc doar din cărți. Nu stau permanent într-o bulă de cunoștințe de multe ori inutile, care li se bagă pe gât pe nemestecate.
Știu, vă e greu să înțelegeți de ce alții îi încurajează pe copii să folosească telefonul la școală. Tocmai de aceea ați luat o măsură în mod abuziv, fără să o supuneți dezbaterii publice, așa cum prevede legea. Mergeți în unitățile de învățământ, vorbiți cu elevii, aflați problemele reale cu care se confruntă. Din scaunul de ministru sau de la ședințele cu directorii obedienți, nu veți afla niciodată care este realitatea.
Ne ascundem incompetența în dulapuri, nimic altceva.
Să ne ascundem incompetența în dulapuri este cea mai simplă soluție. Dar nu și cea mai eficientă, domnule ministru. În plus, cine își asumă responsabilitatea în cazul furtului telefoanelor copiilor sau a spargerii lor, din greșeală? Sau nu v-ați gândit? Mai bine v-ar preocupa faptul că paza în școli e plătită de părinți, în loc să fie preocuparea autorităților locale. Sau că elevii din mediul rural merg kilometri întregi pe jos până la școală pentru că primarii nu asigură transportul. Mai mult decât atât, această regulă nu poate fi pusă în aplicare în toate unitățile. Există multe școli surpapopulate, în care elevii se mută la fiecare oră dintr-o clasă în alta, pentru că nu sunt suficiente săli de curs. Sunt multe alte probleme în sistem, iar cea a telefoanelor nu este una dintre ele.
Președintele Asociației Elevilor Constanța, Alexandru Manda, condamnă dur modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățamânt preuniversitar, act normativ care reglementează modul de funcționare a școlilor din România. El apreciază că nu prin astfel de măsuri se reduce numărul cazurilor de violență în școli.
Fotografiile sunt preluate de pe cvlpress.ro și ziardecluj.ro
Leave a Reply