Agora

Să inaugurezi un pod reparat în 6 ani dar construit în 3, e de cascadorii râsului

By May 29, 2017 8 Comments

Dacă eram ministrul transporturilor nu participam la inaugurarea unui pod ale cărui lucrări au durat 6 ani. Refuzam pur și simplu să asist la o astfel de umilință. Sau mergeam noaptea, ca hoții, când nu mă vedea nimeni, doar pentru a mă convinge că se circulă pe el. Ah, și în niciun caz nu chemam și presa după mine. Să vadă ce? Incompetența a 5 guverne care n-au reușit să gestioneze o problemă? 8 premieri dintre care 4 interimari s-au perindat pe la Palatul Victoria în ultimii 7 ani. Ani în care s-a scris despre Podul de la Agigea, de parcă am fi descoperit teleportarea. Să vă mai spun că lucrările sunt garantate doar 2 ani? Mai bine tac.

Nici pe vremea lui Ceaușescu, atunci când au fost construite Canalul Dunăre-Marea Neagră și Podul de la Agigea, nu s-a vorbit atât de mult despre ele. Știm însă că lucrările la pasajul rutier au durat 3 ani, iar construcţia trebuia să aibă o durată de exploatare de 120 de ani. N-a fost să fie, anul acesta împlinește 34, dintre care  ultimii 6 i-au fost nefaşti și i-a petrecut cu nenumărate restricții.
Știu că politicienilor le place să inaugureze până și deschiderea ușii la cotețul găinii, dar cineva ar trebui să îi învețe să facă o selecție a evenimentelor la care participă. Să nu taie și ei panglica la orice. Și, mai presus de orice să știe unde se află și pentru ce.

Vă mai amintiți cum s-a făcut de râs președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu în noiembrie 2014, când se afla pe noul pod de la Agigea și el susținea sus și tare că este pe cel vechi? Mai, mai să se ia la ceartă cu jurnaliștii care îl contraziceau. E clar că ăștia habar n-au pe ce lume trăiesc.

De politicieni importați din China avem nevoie. Nu știu dacă ați observat, dar există în grila de programe postul CCTV. M-am uitat zilele trecute și timp de o oră, la buletinul de știri s-a vorbit doar despre proiectele și realizările chinezilor.

Cel mai mare pod suspendat, cea mai lungă cale ferată de mare viteză, investiții și cercetare în tehnologie etc. Chinezii vor să doboare toate recordurile mondiale. Și noi vrem, dar la nerealizări.

Apoi am schimbat postul, că prea se lăudau. E mai interesant să te uiți la televiziunile noastre, unde se vorbește 24/24 despre politicieni care nu realizează nimic dar sunt buricul pământului și de 27 de ani numărăm cam aceiași kilometri de autostradă, doar să nu uităm câți avem.

Share

8 Comments

  • Mihaela says:

    Of doamne,câta dreptate ai!
    Eu ma gândesc de mult la o posibila “înfrățire” cu poporul chinez,in vederea punerii la punct a tot ce înseamnă autostrăzi,șosele,poduri …Ca inteleg ca nu banii sunt problema,nu?
    Ma gândesc,ca nu ma cearta nimeni!

    • Auris Luca says:

      Nu si-ar dori ai noștri o astfel de înfrățire. Chinezii nu fură și nu dau șpagă. Cel puțin teoretic. Ei știu că în țara lor, pot primi pedeapsa cu moartea pentru subminarea economiei naționale.

      • Clae says:

        Am lucrat cu un strainez care trecuse si prin China vreo doi ani la inceputul anilor 2000. Povestea ca sub nicio forma chinezii nu ar fi luat spaga de la straini, situatia se schimba la 180 grade cand erau intre ei. La fel am auzit de la cineva ajuns în China cu Camera noastra de Comert, li s-a dat o tânără domnita pe post de translator si ghid pe la fabrici, au fugarit-o sa ii dea un ban si chinezoaica nu a primit.

  • Alendelon says:

    Era proiectat sa dureze 120 de ani in conditiile in care i se facea mentananta. Dar idiotii veniti la putere dupa ’89 nici macar atat nu au fost in stare. Asta e motivul pentru care l-au inchis pentru reparatii.

  • Anonymous says:

    Nu mai retin exact dar parca acum ceva timp a fost publicat un articol tot despre chinezi , ceva legat de autostrazi , era vorba de foarte multi kilometri de autostrada in cateva zile .

  • Irimie says:

    Sa reparat podul în cam câți ani a durat sa facă canalul Dunare-Marea Neagra (nu includem și proiectarea, ci strict executia)
    Este un mare semnal de alarmă care se tot trage de ani buni, UE ne urechează și atrage atenția – dar noi votam tot cu PSD, ori mai rau, nu votam deloc!
    Subfinantare crunta a infrastructurii, atat ca și investiții noi, cât și din punct de vedere întreținere. Vezi afirmația :”Știm însă că lucrările la pasajul rutier au durat 3 ani, iar construcţia trebuia să aibă o durată de exploatare de 120 de ani. N-a fost să fie, anul acesta împlinește 34, dintre care ultimii 6 i-au fost nefaşti și i-a petrecut cu nenumărate restricții.”
    Logic. Podul nu a mai beneficiat de.lucrări de întreținere de ani buni. Iar acest lucru si-a spus cuvântul!
    Graitoare este poza! Balustrada vopsita în galben-negru; o vopsea scorojita, arsa de soare… mâncată de timp! Măcar de ochii presei se putea da o mana de vopsea! Tara carpelilor și a inaugurărilor!
    Situația asta se regăsește aproape oriunde în țară. Infrastructura uzata moral și fizic, depășită de condițiile actuale de trafic, sufocată. .. uneori mai beneficiază de câte o cârpeala ici-colo… si cam atât!
    Bani din fonduri structurale UE pierduți cu nemiluita! De ce?! Simplu: de acolo nu se poate fura, ca vin aia, nu decontează și pe urma ne umfla DNA-ul!
    De 27 de ani, cu orișice pauze, votam același partid care ne împinge înspre Albania, înspre epoca feudala. A latifundiarilor si stăpânilor absoluți!
    Asta am votat, ori după caz NU am fost la vot!? Pai ce credeați ca o sa ploua cu cârnați! ?

Leave a Reply to Irimie Cancel Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Auris Luca

Auris Luca

Journalist, travel and lifestyle blogger, storyteller and copywriter