Advertoriale

Mediterana

By October 20, 2017 No Comments

Bună! Mă numesc Auris și sunt gurmandă. Sunt dependentă în special de dulciuri, dar nu refuz nici fructele de mare, friptura de vită în sânge ori salatele foarte colorate și gustoase. Am o pasiune deosebită pentru mâncarea turcească și în general pentru cea mediteraneană. De ani buni sunt adepta călătoriilor culinare, iar dezamăgirea cea mai mare o am la întoarcerea în țară. După ce mă înfrupt dintr-o grămadă de bunătăți în vacanță, când mă întorc acasă, constat că niciun restaurant nu gătește pe gustul meu. La un moment dat, după o astfel de călătorie, am decis că este momentul să-mi fac propriul local.

L-am botezat ”Mediterana”. Nu am avut planuri mărețe cu el, voiam să fie ceva simplu, mic și intim. Am ținut în mod deosebit să fie amplasat pe malul mării pentru a-mi imagina că sunt lângă Mediterana. Așa pot visa cu ușurință că mă aflu în fiecare zi, în altă parte. În funcție de specialitățile pe care le gătesc, îmi pot închipui că sunt în Spania, Franța, Italia, Croația sau, în Muntenegru, Grecia ori în Turcia. Câteodată mai glumesc cu oaspeții mei și în funcție de zi și de mâncarea aleasă, mai schimb insulele și ajung în Corsica, Sardinia, Sicilia sau în Mallorca. Iar delicatesele pe care le ofer îi ajută să se încadreze rapid în peisaj. Îmi zâmbesc și mă felicită pentru modul în care le dezvolt imaginația și le răsfăț papilele gustative. Nu le-am spus niciodată că succesul nebun pe care îl au produsele mele și gustul deosebit al preparatelor se datorează uleiului presat la rece pe care îl includ în rețete. La mâncărurile mele folosesc doar ulei proaspăt stors, niciodată procesat.

Știți cum este când faci ceva din tot sufletul, toată lumea apreciază efortul. După doar trei luni, am ajuns să primesc clienții doar pe bază de rezervări. Erau atât de încântați de savoarea produselor gătite de mine, că mi s-a dus vestea și printre turiștii străini care ajungeau în România. Își fac drum în Constanța din orice capăt al țării se află, doar pentru a veni la ”Mediterana” să se bucure de ”insula” pe care le-o ofer și de minunatele mele rețete. Într-o zi, mi-a călcat pragul un client foarte mofturos. Am reușit să îl binedispun cu ușurință, iar mâncarea, insula Mallorca pe care i-am zis că se află și peisajul i-au plăcut teribil. Ați ghicit! Era inspector Michelin. Peste două luni aflam că am primul restaurant cu stele Michelin din România. Am uitat să precizez. Cu 3 stele Michelin. De atunci a început nebunia.

Vara aceasta, m-a sunat impresarul trupei Metallica să facă rezervare pentru o cină romantică. Mi-a spus că vor veni James Hetfield și minunata lui soție, Francesca Tomasi. Am crezut că este o glumă, evident. Metallica este trupa mea preferată, iar Hetfield îmi place de mor cum cântă. Știu cuvintele tuturor pieselor. Impresarul mi-a spus că dorește să le pregătesc ceva deosebit, pentru că aniversează chiar în acea zi, n-o s-o uit niciodată, 17 august, 20 de ani de căsătorie.

Am intrat în tensiune. James Hetfield! Nu-mi reveneam. Când au intrat la ora 19.30 în restaurant, îmi venea să leșin de bucurie. James și Francesca, îmbrăcați sport, în blugi rupți și tricouri colorate, s-au așezat la masă fără talente și aere de vedete. Francesca a cerut o porție de tagliatele cu somon crocant, iar vocalistul meu preferat a vrut o porție de curcan pe pat de risotto.

La aperitiv le-am oferit Sigara Borek, o specialitate turcească, preparată cu foi de plăcintă, rulate ca niște foițe de țigară. Le-am făcut atât cu umplutură de brânză și verdeață, cât și cu carne proaspătă de vițel. Pentru mai multă aromă, le-am prăjit în ulei de semințe de susan, pe care l-am pregătit atunci, la Presa de ulei YODA HOME PRO. Acest ulei este un adevărat medicament și e folosit cu generozitate în bucătăria orientală. Au ieșit atât de bune, că au mai cerut o porție.

Pentru somonul crocant al Francescăi și pieptul de curcan cerut de James, am folosit o marinată din ulei de nucă, proaspăt stors cu presa Yoda, suc de limă și ierburi aromate alese cu grijă pentru fiecare preparat în parte. În timp ce se aflau pe aragaz, am pregătit un sos pesto, pentru care am preferat uleiul de mac. Este bogat în vitamina E și puternic antioxidant. Nu știu ce m-aș fi făcut fără presa mea de ulei pe care am luat-o de la Magazinul profistore.ro când am deschis restaurantul. Fără uleiurile proaspăt preparate cu ea, mâncarea nu mi-ar ieși atât de gustoasă, clienții n-ar fi încântați de gustul produselor mele și cu siguranță, nu obțineam nici cele 3 stele Michelin.

Lui James i-am pregătit o salată din sfeclă roșie, rucola, andive, pătrunjel, nuci și semințe de rodie, iar pentru dressing am folosit ulei de migdale și ulei de fistic preparate de mine, evident, în combinație cu zeamă de lămâie, sare și piper. Pentru decor, am presărat câteva semințe de susan.

După ce au terminat de mâncat, aveau niște zâmbete atât de largi, încât parcă voiau să afle toată lumea ce papile fericite au. Iar după desert, mi-au spus că își fac abonament la ”Mediterana”, că le place prea mult. Le-am zis că ne desparte doar un ocean, ajung repede. M-au sfătuit în glumă să îmi fac și o sală de sport alături, să dea jos caloriile consumate. Pavlova i-a făcut să danseze de bucurie și nu mai încetau să se minuneze de bogăția gustului.

Ai reușit să pui România pe harta culinară, mi-au spus. Au mulțumit pentru cina de poveste pe care le-am oferit-o, dar mai aveam o surpriză pentru ei. Seara s-a încheiat cu o vizită în zona veche a Constanței, în compania Dianei Slav, inițiatoarea proiectului ”Constanta Walking Tour”.

A fost o seară de colecție, numai bună de povestit nepoților. James nu a scăpat fără să-mi ofere autografe, inclusiv pe peretele din dreptul mesei la care a stat cu Francesca.

Întâmplările din articolul scris pentru această probă a competiției SuperBlog 2017 sunt fictive.

Fotografiile prezentate sunt din colecția personală.