Sufletisme

Like-uri și share-uri contrafăcute pentru bloguri “de succes”

By February 21, 2018 No Comments

Doamne, ce ne mai place să ne mințim! Ori să îi păcălim pe alții pentru a părea mai deștepți decât suntem. Abia ieri am aflat că există like-uri și share-uri fake. Pentru a impresiona audiența sau poate pe sponsorii naivi, unii bloggeri folosesc metode neortodoxe. Mereu m-am întrebat cum naiba e posibil ca persoanele care abia primesc un like, două, pe Facebook, să aibă pe blog peste 1.5 sau 2K de aprecieri sau de share-uri. Practic, e imposibil în condițiile în care articolul nu este distribuit masiv și pe Facebook. Nu înțelegeam mecanismul, dar știam că este o inginerie ciudată la mijloc. Răspunsul l-am primit aseară, când am aflat că există un program care îți transformă ca prin minune cele 15 aprecieri de pe blog, în 1.5K. Hocus-pocus!

Las aici o mostră. Chiar acum, dacă intrați pe blogul meu, veți vedea că toate articolele au câteva mii de aprecieri. Le-am lăsat așa, doar pentru a vă demonstra cât de ușor puteți fi păcăliți. În primă fază m-am amuzat. Apoi, mi-am dat seama că toți cei care se folosesc de această metodă își mint cititorii cu bună știință. În concluzie, nu tot ce zboară se mănâncă și nu toate cifrele scrise negru pe alb pe unele site-uri sunt reale.

Mai vreți? Vă mai arăt o captură pe care am făcut-o de pe unul dintre articole. Da, știu, nu este deontologic și nici nu voi apela vreodată la astfel de trucuri ieftine, dar altfel nu vă puteam demonstra.

De ce să îți umfli numărul de like-uri?

Cei care apelează la aprecieri umflate artificial nu își păcălesc doar cititorii, ci și pe sponsori. E simplu să mergi la un om de afaceri și să îi propui să își facă reclamă pe blogul tău, dacă îi arăți cât de citit este. Agenții economici mai naivi, sunt impresionați și au impresia că vor da lovitura dacă le dau câțiva arginți acestor bloggeri “de succes” și speră că mii de oameni le vor vedea reclama. Greșit! Probabil, în timp, își vor da seama singuri că aruncă banii pe fereastră.

Blogul meu e un copil căruia nici moțul nu i l-am luat, dar mă pot lăuda că am articole cu peste 2K de like-uri pe bune. Iar asta e ușor de verificat, numărul de aprecieri fiind direct proporțional cu cel de share-uri pe Facebook pentru fiecare dintre materialele foarte apreciate.

Nu vreau să câștig bani din blog, dacă pentru ei trebuie să scriu lucruri în care nu cred. Nu îmi place publicitatea falsă și chiar dacă îi voi deranja pe mulți cu acest articol, măcar spun lucrurilor pe nume.

Cum poate fi verificat traficul real de pe un blog

Este extrem de simplu atât pentru bloggeri cât și pentru cei care investesc în reclamă pe un blog sau pe mai multe, să verifice traficul real, respectiv numărul de cititori sau pe cel al aprecierilor. Orice blogger care se respectă și vinde spațiu de reclamă, beneficiază de rapoarte de la Google Analytics. Statisticile sunt actualizate zilnic, astfel că sunt contorizați cu ușurință vizitatorii unici. Chiar și paginile de Facebook le prezintă administratorilor analize complexe, ce nu pot fi trucate. Un exemplu este în poza pe care o vedeți aici.

În mass-media, indiferent că este vorba de presă scrisă, de radio sau televiziune, cei care investesc în publicitate sunt interesați în primul rând cui se adresează. Și care este numărul de cititori, ascultători sau telespectatori. Ei bine, în cazul blogurilor sau al paginilor de Facebook, cifrele sunt mult mai exacte, oferite în timp real și mai ușor de obținut.

Poți afla la orice oră câți cititori a avut fiecare articol în parte. Și câte like-uri. Sau share-uri. Sper că nu am deranjat prea tare cu acest articol, dar este bine să aveți informațiile corecte atunci când faceți investiții sau când apreciați că unele bloguri sunt de succes. Da, multe dintre ele sunt foarte citite, dar asigură transparență și le oferă sponsorilor statistici reale privind numărul de cititori.

Apropo, articolul acesta abia l-am publicat de un minut, nu l-a văzut nimeni și are 800 de like-uri pe blog. Minunat!

Share

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Auris Luca

Auris Luca

Journalist, travel and lifestyle blogger, storyteller and copywriter