Disneyland Paris

Povești cu prinți și prințese, zâne sau pirați, carusele, roller coastere, magie, spectacole, parade, butaforii, personaje Disney, călătorii cu vaporașul, cu trenulețul sau cu trăsura trasă de cai. Toate aceste vise devin realitate, în lumea de poveste din Disneyland Park Paris. Nici cel mai mofturos copil sosit aici în vacanță, nu se poate plânge că nu-i place. E raiul pe pământ!

Când mă gândesc la modul în care îmi petreceam vacanțele în copilărie, parcă aș recupera acum toată perioada aceea în care nu am avut parte de astfel de distracții și aș vizita, unul după altul, chiar și cu repetiție,  toate  parcurile tematice din Europa și nu numai. Nu mă înțelegeți greșit, copil fiind, era amuzant sa citesc și să-mi închipui că eroii preferați există și în realitate, să joc șotronul, elasticul, 7 pietre, să urc în copaci și să îmi las urme nemuritoare pe frumusețe de picioare sau să joc 66, Macao ori Whist cu prietenii, în spatele blocului. Vara însă, mergeam în Satul de vacanță din Mamaia, iar caruselele de acolo mi se păreau de vis. Mai profitam și iarna de câteva dintre ele, care erau mutate în diferite zone ale orașului în perioada sărbătorilor și aveam posibilitatea să fac fotografii cu Moș Gerilă. Nu râdeți! Era un must-have pe vremea aceea. Atmosfera mi se părea ca-n povești în acele vremuri, nu aveam cu ce să o compar.

Revenind la zilele noastre, pot spune fără să greșesc, faptul că Disneyland este cel mai tare parc de distracții din Europa. Vorbesc în cunoștință de cauză, am fost și în alte 3 între timp, despre care o să scriu într-o zi. V-am zis că recuperez. Poate că pentru unii este greu de crezut, dar noi, adulții, am fost chiar mai extaziați decât copiii. Ba chiar, am văzut și câțiva bătrâni care stăteau la cozile formate la atracții, cu zâmbetul pe buze, nerăbdători să se dea în carusele. Nici măcar nu își însoțeau nepoții, veneau singuri, să simtă atmosfera magică din parc.

Disneyland ParisDisneyland Paris

Mulți dintre cei care ajung în Disneyland Paris își cumpără un pachet de trei-patru zile care include cazarea și accesul în cele două parcuri tematice: Disneyland Park și Walt Disney Studios Park, eventual transportul și transferul la/de la aeroport. Noi am luat pachet de 7 zile, să ne distrăm până nu mai putem și să ne încărcăm bateriile până la refuz cu magia oferită zâne, prinți, prințese și carusele. În plus, este atât de mare (se întinde pe aproximativ 20 km pătrați), încât am vrut să vedem fără grabă fiecare dintre cele două parcuri și fiecare land în parte. Ba chiar de mai multe ori, dacă ne-au plăcut în mod deosebit.

Biletele le-am luat printr-o agenție de turism de la care am cumpărat și transferul de la aeroportul Charles de Gaulle către parc și retur. Surpriza neplăcută a fost că avionul a avut întârziere și a trebuit să luăm un taxi pentru a ajunge la hotelul din Disney, la care aveam cazare. Ulterior am discutat cu reprezentanții agenției și ne-au spus că nu putem recupera banii, deoarece nu este vina lor că a avut întârziere avionul. Nu mi-a plăcut acest lucru, dar n-am avut de ales. Important este că într-un final am reușit să ajungem.

Spre deosebire de alte parcuri, Disneyland este foarte mare, are mult mai multe atracții, show-uri și parade, propriile cântece pe care le auzi oriunde, inclusiv la toalete, cât este ziua de lungă. Nu e de mirare dacă te trezești fredonând acel ”imn” dimineața, cu atât mai mult cu cât și la televizorul din camera de hotel este un canal Disney în care sunt prezentate filmările și atracțiile din parc.

Disneyland Paris

Parcurile de distracție sunt singurele locuri în care am văzut lumea stând la cozi mai mult de 30 de minute, cu zâmbetul pe buze. Nimeni nu se grăbește, toată lumea este setată pe modul vacanță. Întotdeauna la caruselele cele mai importante șirul de oameni care așteaptă să intre este uriaș, dar asta face parte din distracție. Nu există perioade în care să nu fie aglomerație în Disneyland. Iarnă sau vară, cozile sunt la locul lor. Cei care sunt cazați la hotelurile din Disney și la cele din apropiere, se pot bucura anumite facilități. Ei beneficiază de acces exclusiv în unele zone ale parcurilor, cu două ore înainte de deschiderea oficială, se pot întâlni cu Mikey, Minnie și cu alte personaje Disney și evită astfel, aglomerația obișnuită pentru câteva ore.

Disneyland ParisDisneyland Paris

Castelul Frumoasei din Pădurea Adormită te întâmpină în toată splendoarea lui la intrarea în parc. Tot după ce treci de poata de acces, o mini-orchestră, ai cărei muzicieni te invită la dans, îți fac ziua frumoasă încă de la primele ore.

Nu este ieftină o vacanță în Disneyland, în special dacă vrei să faci rezervări pe cont propriu și nu beneficiezi de oferte. Tocmai de aceea, probabil, sunt preferate 3 nopți de cazare și două zile de intrare în parc, nu 7 cum am luat noi ca înecații. Am făcut și o simulare pentru a afla tarifele actuale. Pentru perioada 5-8 iulie, la Hotelul Santa Fe la care am stat și eu și mi-a plăcut foarte mult, cazarea pentru doi adulți și un copil, 3 nopți, cu două zile de intrare în ambele parcuri, fără mic dejun, costă 1694$. La acest preț se adaugă bieletele de avion și transferul spre/dinspre aeroport, mâncarea și desigur cheltuielile din parc și din magazinele hotelului, care sunt pline cu jucării și bunătăți pentru cei mici. Eu spun că merită fiecare euro cheltuit, iar când vezi fericirea de pe  chipul copilului, nimic nu mai contează. Nici în sufletul adulților lucrurile nu stau altfel. Vă spuneam că Disneyland trezește o mulțime de emoții și bucurii, pe care cei mari nu credeau că le vor mai avea în fața unor jucării.

Despre cele cinci land-uri din Disney Paris nu mai scriu aici, atracțiile le găsiți pe site cu fotografii și filmări incluse, iar link-ul este la începutul articolului. Mâncarea și băuturile răcoritoare în parc, nu sunt nici ele prea ieftine. Dacă îmi amintesc bine, o sticlă de apă la 0,75 ml costa 5 euro. Chiar și în aceste condiții sunt cozi foarte mari la restaurantele din parcuri. Scump, doamnă, scump, îmi veți zice. Nu vă contrazic, dar și distracția este pe măsură. Există și varianta rezervării meselor, în funcție de meniul ales înainte de începerea vacanței. Astfel, potrivit Disney Paris Meal Plans, un adult poate plăti între 76 și 149$ pentru două mese și micul dejun, iar pentru un copil, între 54 și 96$ pe zi. Acestea sunt oferite fie la hotel, fie în restaurantele din cadrul parcurilor ori în ambele locații. Avantajul este că nu îți mai faci griji în legătură cu bugetul pe care îl vei aloca pentru mâncare și plătești totul din timp, iar locurile la masă pot fi rezervate chiar și cu două luni înainte.

Disneyland Paris

Dacă ar fi după mine, aș merge cel puțin anual într-o vacanță în Disneyland, doar bugetul alocat îmi stă în cale. Poate veți fi tentați să faceți o mică economie și să renunțați la Walt Disney Studios Park. Mare greșeală! Și acolo sunt multe spectacole, inclusiv unul cu efecte speciale, altul cu personajele Disney, despre care copiii vor vorbi mult timp după ce le văd. Totul este atât de bine pus la punct, încât nu îți vei mai dori să pleci din acea lume plină de jocuri, zâne și povești, însă portofelul care se golește cu o viteză amețitoare te va aduce rapid cu picioarele pe pământ.

Vacanță frumoasă vă doresc! Disneyland este fabulos, eu, una, acum mi-aș face bagajele. Dacă ați fost deja, aștept comentariile și impresiile voastre.